Per Frederic Cervelló
La Marta Knight és una jove cantautora de Martorell (Baix Llobregat, Barcelona). Als 9 anys va descobrir als Oasis i als 13, en sortir d’un concert de Bruce Sprinsteen a l’Estadi Olímpic de Barcelona, va tenir clar que es volia dedicar a la música. Així que va començar a tocar la guitarra, sola, a la seva habitació, aprenent acords amb tutorials de Youtube.
Amb referents com Mac DeMarco, Declan McKenna, The Kooks i el Noel Gallagher de les cares B dels singles de Definetily Maybe, la seva proposta musical oscil·la entre el folk alternatiu i el britpop.
A inicis del 2017 va debutar amb l’EP Peterloo Heroes (autoeditat), gravat amb Xavier Nadal (Grushenka, Creamy Creature) als Binary Emotions Records. El disc va obtenir el vist-i-plau de crítica i públic i la va convertir, en un obrir i tancar d’ulls, en un dels fenòmens de l’escena musical més emergent.
Al 2018 va fitxar per Great Canyon Records, el segell de la vigatana Joana Serrat, amb el que va editar el single digital Resurrection, gravat, mesclat i masteritzat de nou per Xavier Nadal a Binary Emotions Records.
El passat 20 de juliol, Marta Knight va actuar a Altafulla en el marc del festival Altacústic, on va cloure la seva actuació amb una crua versió del “Atlantic City” de Bruce Springsteen.
Està previst que aquest 2019 la Marta publiqui el seu primer llarga durada. Mentrestant, podeu escoltar els seus treballs anteriors a: https://martaknight.bandcamp.com/
- El primer disc que et vas comprar.
Nevermind The Bollocks – Sex Pistols.
- El primer instrument que vas aprendre a tocar.
El primer (i l’únic) va ser la guitarra.
- El primer grup del que vas formar part.
A l’institut hi havia un grup i anàvem fent covers, però ni teníem nom ni vam fer mai cap bolo.
- El primer cop que vas tocar en directe.
El primer cop tocant davant de gent va ser a la Xarcuteria La Tieta fa dos anys, però el primer cop a un escenari va ser dies després a la Sidecar.
- El darrer cop que vas sentir pànic abans de pujar a un escenari.
A l’Antiga Fàbrica de l’Estrella Damn, al novembre de l’any passat. Vaig prendre massa cafè abans de sortir.
- Si no fóssis músic, t’agradaria treballar de… / estudiar…
Estic estudiant Estudis Anglesos i m’agrada bastant, però la veritat és que encara no sé de què m’agradaria més treballar.
- Trap si o trap no.
Trap si!
- Si ens agrada Marta Knight, també ens agradarà/n….
Phoebe Bridgers, Julien Baker, Mac DeMarco, King Krule, Angel Olsen…

- L’escena musical dins la qual tots els mitjans s’entesten en incloure’t.
L’indie folk local.
- El músic amb qui t’agradaria col·laborar.
M’encantaria col·laborar a alguna cançó de The National.
- La cançó d’un estil molt diferent al teu de la qual t’agradaria fer-ne una versió.
Ready Pa Morir, de Yung Beef.
- El lloc més especial on has tocat.
Per algun motiu, a un campament de surf a França, vaig tocar a una rampa d’ skate.
- Un grup o solista del sud de Catalunya que t’agradi.
Els VLIVM.
- El darrer cop que vas tocar a la demarcació de Tarragona – Terres de l’Ebre.
A Les Granotes de Tarragona.