Per Frederic Cervelló.
Foto: Sunna Caminals.
Menut és el projecte personal d’en Carles Blanch, músic de Móra la Nova (Ribera d’Ebre). Amb una proposta musical basada en el folk-pop amb pinzellades d’electrònica, Menut actualitza el missatge dels primers cantadors de jota i de la cançó protesta del segle XX. Ho fa a cops de guitarró, instrument emblemàtic de les Terres de l’Ebre i de la costa de Llevant, al que ha arribat a partir de l’estudi d’altres instruments antics, com la guitarra barroca. Al guitarró, hi afegeix en les seves composicions guitarres processades, sintetitzadors i programacions, doncs, tot i els seus estudis en música antiga, cal recordar que Blanch ha format part de bandes rockeres com Altlantis, Echoes o Cut Your Hair i que reconeix influències de l’indie-folk dels 2000. Aquesta barreja de tradició i modernitat és clau en la manera que té Menut d’entendre i interpretar la música d’arrel.
L’any 2018, Menut va resultar guanyador del premi joventut del Sona9 i finalista del concurs Sons de la Mediterrània. Aquest 2019 ha editat el seu disc de debut, Terra d’Argila (Discmedi), gravat a Bucbonera Studios (Caldes de Montbui) per Tomàs Robisco. La producció del treball ha anat a càrrec del mateix Carles Blanch.
El divendres 8 de novembre Menut actuarà al Centre Cultural de Cambrils en el marc del Festival Accents (20.30 h, 7 euros), en un concert maridatge especial amb vins de la DO Catalunya.
- El primer disc que et vas comprar.
Radiohead – In rainbows.
- El primer instrument que vas aprendre a tocar.
La guitarra.
- El primer grup del qual vas formar part.
Echoes (Indie-rock Móra d’Ebre).
- El primer cop que vas tocar en directe.
Amb 7 o 8 anys a les audicions de l’Escola de música de Móra d’Ebre.
- La darrera vegada que vas sentir pànic abans de pujar a un escenari.
Al meu primer concert de Rock, amb Atlantis al Ribera Rock 08’, no em sabia les lletres!
- Si no fossis músic, t’hauria agradat treballar de… / estudiar…
Periodisme.
- Trap si o trap no.
Sí.
- Si ens agrada MENUT, també ens agradarà/n….
Sufjan stevens, Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, Bon iver.

- L’escena musical dins la qual tots els mitjans s’entesten a incloure’t.
Folk.
- El músic amb qui t’agradaria col·laborar.
James Blake.
- La cançó d’un estil molt diferent del teu de la qual t’agradaria fer-ne una versió.
“Hide and seek” – Imogen Heap.
- El lloc més especial on has tocat.
Flix, el meu poble natal.
- Un grup o solista del sud de Catalunya que t’agradi.
Gebre.

- El darrer cop que vas tocar a la demarcació de Tarragona – Terres de l’Ebre.
El 27 d’Octubre a la Fira de Móra la Nova.