El Qüestionari: Maria Jaume

Per Frederic Cervelló Rodes

Foto: Noemí Elías

Na Maria Jaume, jove cantautora de Lloret de Vistalegre (Mallorca), és una de les nostres músics de capçalera. Amb referents que van de Nick Drake, Julia Jackin i Angel Olsen a Miquel Serra, la mallorquina defensa un cançoner que es mou entre el pop independent, la cançó intimista i el folk acústic.

L’any 2019 va guanyar el concurs Sona 9 i el setembre de 2020 va publicar el seu disc de debut: Fins a maig no revisc (Bankrobber), produït, arranjat, gravat i mesclat per Pau Vallvé i masteritzat per Victor Garcia. La foto de portada és de Noemí Elías i el disseny gràfic de Ramon Ponsatí. El disc es va presentar oficialment al Teatre Principal de Palma el 26 de gener de 2021, en un concert en el qual la Maria Jaume es va fer acompanyar de les osonenques Maria Espinosa (Junco y Mimbre) al baix i la Núria Graham a la bateria. Enguany, la Maria ha publicat el single “Un bon berenar” (Bankrobber), produït per Lluís Cabot (Da Souza) i gravat per Panxii Badii.

Aquest dissabte 7 d’agost, la Maria Jaume actuarà a les piscines municipals de Falset, en el marc del festival Garbinada Pop, del qual La Nova Escena n’és mitjà col·laborador. Al tanto, perquè, un cop més, la banda que l’acompanyarà és de traca i mocador: a l’habitual Maria Espinosa se li afegiran en Lluís Cabot i l’Andreu Ribas (Junco y Mimbre, Germà Aire, Mates Mates)!!

1. El primer disc que et vas comprar.

¡No me tomes las palmas que me conozco! – María Isabel.

2. El primer instrument que vas aprendre a tocar.

Als vuit anys em van regalar una guitarra, i des de llavors no he après a tocar en condicions cap altre instrument.

3. El primer grup de què vas formar part.

Maria Jaume hahaha.

4. El primer cop que vas actuar en directe.

L’estiu de 2018 a les festes del meu poble, a un claustre preciós. 

5. La primera cançó teva que va sonar a la ràdio.

“Autonomia per principiants”.

6. El lloc més especial on has tocat.

Potser diria al Paranimf de la UB, dels primers concerts i més especials que he fet mai. O a la Mobofest fa molt poquet, un festival mallorquí que per primera vegada s’ha fet al meu poble i s’hi juntaven moltes emocions, gent propera i un paisatge massa familiar.

7. El músic o productor amb qui t’agradaria treballar.

Juan Wauters, crec que seria una combinació increïble i una experiència quasi religiosa.

Juan Wauters

8. L’escena musical dins la qual tots els mitjans s’entesten a incloure’t.

“Escena mallorquina”. És evident que existeix una escena mallorquina però hi ha una diversitat grandiosa dins aquesta i moltes vegades no es transmet així.

9. La cançó d’un estil molt diferent del teu de la qual en voldries fer una versió.

“Easy Easy” – King Krule.

10. Si ens agrada Maria Jaume, també ens hauria d’agradar….

Miquel Serra.

11. Un grup o solista del sud de Catalunya.

Els Pets, per descomptat.

Foto: Michal Novak

12. El darrer cop que vas tocar a la demarcació de Tarragona.

Havia de tocar a La Palmera aquest juliol però vaig donar positiu en covid dies abans. Així, la última vegada va ser a l’agost del 2020, obrint per Pi de la Serra a Camp de Mart.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: