Per Frederic Cervelló Rodes.
Llacuna és una banda d’emo-punk fundada l’estiu del 2015 a Sarrià de Ter (Girona). Actualment, en formen part Eric Font (baix i veu), Eloi Nadales (bateria), Albert Riera (guitarra i veu), Gerard Serrano (guitarra i veu) i el darrer en arribar, Marçal Coll (trompeta i veu). Els membres de Llacuna estan vinculats a altres bandes de la zona (Hurricäde, Turnstile, Föbia), al segell discogràfic Saltamarges i al Centre Social Apaga La Tele, de Sarrià de Ter.
Van debutar l’octubre del 2017 amb un EP de títol homònim, gravat i mesclat per Santi Garcia i Borja Pérez a Ultramarinos Costa Brava (Sant Feliu de Guíxols) i masteritzat per Ryan Schwabe a Philadelphia. El passat 13 de març van publicar el seu primer LP, Incendis (Bcore Disc, 2020), gravat per Borja Pérez a Cal Pau i Ultramarinos Costa Brava, mesclat per Borja Pérez i Santi Garcia i masteritzat per Víctor Garcia.
El pròxim 5 d’abril, si el virus ho permet, els tindrem a Tarragona, compartint cartell amb Serpent, en un dels vermuts punk del Míster Mojo.
- El primer disc que us vau comprar.
Albert (A): No ho recordo, però devia ser algun CD d’Els Pets o Sopa de Cabra. En vinil crec que va ser “Comes a time” de Neil Young (no és el meu preferit seu) o “Steady diet of nothing” de Fugazi (no em va molar al principi).
Eloi (E): El primer comprat ni idea, però sí que el primer disc regalat pel meu cosí va ser el “Nevermind” de Nirvana en vinil i allò va ser el detonant. Allà va començar tot per mi, així que és el primer.
Eric (ER): El de 10+2.
Gerard (G): El meus pares: el “Crush” de Bon Jovi. Jo a la botiga: el “Suffer” de Bad Religion.
Marçal (M): El del “3XL” amb la cançó d’en Chin Chan.
- El primer instrument que vau aprendre a tocar.
A: La guitarra, si no comptem la flauta del cole.
E: La bateria, si no comptem les meves cuixes.
ER: La guitarra.
G: El primer a tocar, la guitarra o la flauta. El primer a aprendre a tocar, el baix.
M: Trompeta.
- El primer grup del qual vau formar part.
A: Mayday, que a l’últim moment ens vam dir The Harries.
E: Doncs no teníem nom, erem 4 amics del cole intentant fer versions de Pennywise.
ER: Kashbah i Desperdicios.
G: No Way.
M: Paràsits.
- El primer cop que vau tocar en directe.
A: Amb Mayday, al pavelló de Camallera. Any 2002?
E: El primer concert a Manlleu, al mític Cal Vicari. De fet la banda es deia Vicaris band en homenatge al bar. Any 2003 o 2004… Tinc alguna llacuna.
ER: Amb Kashbah i Desperdicios davant dels Casals Gràcia de Manlleu. Any 2005…
G: 2003, amb No Way a l’ATV de Sarrià de Ter.
- El darrer cop que vau sentir pànic abans de pujar a un escenari.
A: Pànic crec que no, però nervis sempre. Per això intento anar sempre un punt borratxo sense que es noti. Es sol notar.
E: Pànic? Mai en absolut. Nervis i adrenalina? Sempre. El dia que no ho senti s’ha acabat potser.
ER: Amb les merla no te’n adones de la gravetat de la situació.
G: Pànic fa molt que no ho sento, però quan vam tornar a tocar aquest mes de gener, després d’un any sense tocar, vaig tocar amb molta tensió i no ho vaig gaudir.
- Trap sí o trap no?
A: Si la pregunta és masclisme a les lletres sí o no, la resposta és clarament no. M’és bastant indiferent el trap, no n’escolto gairebé mai.
E: M’és absolutament igual, no li faig ni cas personalment.
ER: Trapero demisión.
G: Trap mai.
M: Trap sempre xD
- Si ens agrada Llacuna, també ens hauria d’agradar...
A: Haim.
E: Si us agrada Llacuna, flipareu amb Oliver Houston, Snowing, Algernon Cadwallader,…
ER: El nou de Sopa de Cabra.
G: Sport, Algernon Cadwallader, L’Hereu Escampa, Wood, Cap’n Jazz, Snowing, Oliver Houston, Riviera, I Love Your Lifestyle,…

- La primera cançó de Llacuna que va sonar a la ràdio.
No sabem quina va ser, però segur que primer va sonar al podcast El Ecualizador ❤
- L’escena musical dins la qual tots els mitjans s’entesten a incloure-us.
A: Folklore català.
G: Ni idea. Els mitjans no ens fan massa cas.
- El músic o productor amb qui us agradaria treballar.
A: Abajo el trabajo.
ER: Hans Zimmer.
G: Evan Thomas Weiss o Joe Reinhart.

- El lloc més especial on heu tocat.
ATV, de Sarrià de Ter, Atzavara Club, de Sant Feliu de Guíxols, La Pisicina i Actitud Fest, de Vidreres, Ferrish Fest, a La Mirona de Salt, Arundo Fest de Torelló, The Fiest de Madrid.
- La cançó d’un estil molt diferent del vostre de la qual voldríeu fer-ne una versió.
A: “Don’t save me” de Haim.
E: “Blinded by fear” d’At The Gates.
G: “Africa” de Toto, amb un mulet ben llarg.
- Un grup o solista del sud de Catalunya que us agradi.
A: Serpent i Gebre.
ER: The Gundown i Quico el Célio, El Noi i el Mut de Ferreries.
G: Serpent.
M: The Gundown i VonDänikens.
- El darrer cop que vau tocar a la demarcació de Tarragona – Terres de l’Ebre.
Mai abans hem tocat aquí com a Llacuna, en tenim moltes ganes.
Podeu escoltar Llacuna a: https://llacuna.bandcamp.com/