El Qüestionari: Genís Bagés

Per Frederic Cervelló Rodes

[entrevista feta el 30 de juliol de 2021]

Foto: Ireneu Visa

En les darreres setmanes us hem presentat diversos projectes que s’han cuinat durant el confinament del 2020 a causa de l’eclosió de la COVID-19 (Ariox, Ven’nus, Onniria…). Un altre exemple d’aquest fenomen el trobem en el músic flixanco Genís Bagés, baterista de Renaldo & Clara i La Mano del Marciano.

Haver de passar molta estona tot sol amb el seu instrument, sense poder tocar amb més gent, va portar a Genís a investigar tots els recursos que la bateria i l’electrònica li podien oferir per expressar-se. Aquesta recerca va fructiferar en el seu primer treball en solitari, l’EP Infinite Scroll (autoeditat), publicat el 19 de març de 2021, un any després de l’inici de la pandèmia. Un disc, produït per Marcel Bagés i David Soler i enregistrat, mesclat i masteritzat a Aclam Records per Ismael Salces, en el que el ritme és el protagonista. Genís s’ajuda de diversos dispositius electrònics (loops, pads de percussió, teclats…) i de samplejats (Frank Sinatra, Chet Baker, Núria Feliu, C. Tangana, El Niño de Elche) per bastir les quatre cançons que conformen el treball. En la darrera, “Follow Me”, Genís s’atreveix a rapejar.

El títol del disc fa referència al flux continu de la interfície scroll infinit, una tècnica de disseny web que permet crear continguts abans que l’usuari arribi a exhaurir-los, entrant d’aquesta manera en un bucle infinit. I és que Genís veu una connexió molt forta entre la sensació cíclica que generen certs patrons rítmics i sonoritats amb l’addicció als dispositius mòbils. El disc està influït musicalment per bateristes que s’han ajudat d’instruments tecnològics per desenvolupar els seus projectes en solitari (Deantoni Parks, Louis Cole, Ian Chang, Eli Keszler) i altres músics com Daniel Lanois o Chris Hunt. Intel·lectualment, el disc beu de pensadores com Ingrid Guardiola o Marina Garcés.

La proposta musical de Genís Bagés, doncs, format en jazz a l’ESMUC, es basa en la recerca de sonoritats que s’amaren de l’element més primitiu de la música: el ritme. Un ritme que s’ajuda de dispositius electrònics per bastir el seu món sonor.  

Genís va tenir l’oportunitat de presentar en directe Infinite Scroll a la darrera edició del festival Eufònic (agost 2021).

1. El primer disc que et vas comprar.

Una semana en el motor de un autobús (Los Planetas).

2. El primer instrument que vas aprendre a tocar.

La pilota de futbol.

3. El primer grup del que vas formar part.

Els Burillers (pop infantil).

4. El primer cop que vas actuar en directe.

Plaça del Mercat de Flix amb “Els Burillers”, l’any 1997 aproximadament.

5. La primera cançó teva que va sonar a la ràdio.

Segurament alguna de Lo Gitano Blanc (grup de rumba ebrenca) o Goiko (indie-pop).

Goiko

6. El lloc més especial on has tocat.

Als carrers d’Europa, fent de busker.

7. El músic o productor amb qui t’agradaria treballar.

Xarim Aresté.

Foto: Núria Calvó

8. L’escena musical dins la qual tots els mitjans s’entesten en incloure’t.

Flixanca.

9. La cançó d’un estil molt diferent al teu de la qual en voldries fer una versió.

“Safaera”, de Bad Bunny.

10. Si ens agrada Genís Bagés, també ens hauria d’agradar….

Deantoni Parks, Eli keszler, Paal Nilssen Love, Duot, Jlin, l’amor.

11. Un grup o solista del sud de Catalunya.

Joan Bagés.

12. El darrer cop que vas tocar a la demarcació de Tarragona.

A la social de Flix el gener passat.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s