Per Frederic Cervelló Rodes

Sandra Monfort és una compositora, guitarrista i cantant de Pedreguer (Marina Alta, País Valencià). Amb una llarga trajectòria com a músic a les seves esquenes (Xaluq, Marala), les ganes d’experimentar l’han dut a endegar un projecte en solitari.
Inspirada per músics tan diversos com Sevdaliza, FKA twigs, Nick Drake, Oklou, James Blake o Ferran Palau, la Sandra ens presenta una proposta en la què la música tradicional, l’avantguarda i l’electrònica es donen la mà i que s’adscriu en aquesta empenta global per recuperar i actualitzar les músiques d’arrel (Baiuca, Maria Arnal i Marcel Bagés, Rodrigo Cuevas, Tarta Relena).
El 12 de març de 2021, es va publicar el seu disc de debut: Niño Reptil Ángel (Hidden Track Records), on hi escoltem sons tradicionals, pop, flamenc, electrònica i música clàssica. El disc va ser gravat, produït i mesclat per crnds i Cibran Seixo als estudis Lindisfarne (Galicia). El màstering és d’Alex Psaroudakis i l’art i disseny d’ Álvaro Chior. El 29 de juny de 2022, la Sandra va treure el single “Flordemavida” (Hidden Track Records), una cançó en la que guanya terreny la música urbana. La cançó està gravada a Estudio Elefante, València, i produïda per Blu boi. La mescla és de crnds i el màster de Juait. El single ve acompanyat d’un videoclip realitzat per Elena Silvestre.
Aquest diumenge 11 de setembre tindrem l’ocasió de veure en directe la Sandra Monfort a la plaça de l’Església de Porrera, en el marc del Festival Terrer Priorat. A banda del concert, el preu de l’entrada també inclou un tast de vi del celler Alicia i Josep Viticultors (AJV).
1. El primer disc que et vas comprar.
Devia ser el de les Spice Girls o la Britney Spears, abans de fer-me Emo escoltava això i feia coreografies amb la meua germana. També m’encantava la Celine Dion i els Beatles
2. El primer cop que vas pujar a un escenari.
Quan tenia 9 anys amb les actuacions del conservatori
3. El primer grup del que vas formar part.
XALUQ,va ser el meu projecte de final de carrera que es va convertir amb un grup actiu i van ser també els primers bolos que vaig començar a cobrar.
4. La primera cançó teva que va sonar a la ràdio o a les xarxes.
Doncs supose que alguna de Xaluq! Però no recorde quina
5. El músic o productor amb qui t’ agradaria treballar.
M’agradaria treballar amb James Blake, Tainy, Ruben Samama o Refree i molts més!
6. La cançó o disc sense la qual no existiria Sandra Monfort.
Niño Reptil Ángel és el meu primer disc amb el que m’he donat a conèixer com a artista però Marala m’ha ajudat molt a impulsar-me.
7. La cançó d’un estil molt diferent al teu de la qual en voldries fer una versió.
Bizarre Love Triangle de New Order
8. El disc que fa més agradables les hores a la carretera.
Bad Bunny “Un verano sin ti” jaja
9. La darrera descoberta musical.
JUDELINE
10. Un grup o solista a reivindicar del teu poble o ciutat.
John Exit